Fedőnevek képekkel
Cikkszám: | 200043 |
Elérhetőség: | Raktáron |
Átlagos értékelés: | Nem értékelt |
Gyártó: | Gémklub |
A Fedőnevek képekkel című asszociációs partijátékban a kémfőnöknek és csapatának a vizuális fantáziájukat kell használniuk. Hogy a fealdat izgalmas legyen, olyan fantáziadús, több tárgyat összeolvasztó képek szerepelnek a kártyákon, amelyek nem csak a lehetőségek számát növelik, de hihetetlenül mókásak is. Minél több játékos vesz részt a játékban, annál több agyafúrt gondolat születik, így válik a játék lehengerlően szórakoztatóvá. A 2016-os év legfelkapottabb partijátéka, a Fedőnevek különös újítása: valódi fedőnevek (szavak) helyett képekkel! |
Leírás és Paraméterek
Fedőnevek képekkel
Ha már ismered a Fedőnevek című játékot, akkor lapozz a 11. (utolsó) oldalra - ezzel indít a játékszabály, és valami hasonlót javaslok én is: ha már ismered a Fedőneveket, ugorj a 4. bekezdésre.
Miért jó ez? Szabály alapján messze nem érződik, mennyire ütős kis játék a Fedőnevek. Év játéka 2016-ban, legjobb partijáték titulus, cikkek garmada… De miért? A kulcs valószínűleg az asszociációkban rejlik. A kémfőnök összeköt fejben két kártyát, mond egy kulcsszót, mire a kémei találnak három kártyát, amivel összefüggésbe tudják hozni, és abból a háromból egy stimmel. Mivel pedig csapatjáték, hallhatjuk, csapatunk tagjai hogyan gondolkodnak és távolodnak el egyre jobban a mi gondolatmenetünktől. Így történhet meg, hogy a "buszvezető - 3" szóról a játékosok rájönnek, hogy a megfejtés "úr", "tábla" és "tér" …és mindhárom tipp talál!
A Fedőnevek képekkel ugyanez, csak képekkel... (és 5x5-ös helyett 5x4-es pályával). Hogy akkor mégis mi a különbség? Nos, más területét mozgatják meg a képek az agyunknak, mint a szavak. Az alapjátékban ugye az a varázslat, hogy egyes szavakról egészen sok mindenre lehet asszociálni. A képekben ezt úgy oldották meg, hogy egy képbe legalább két egymástól viszonylag távoli dolgot oltottak bele, mint például a dinnyeszeletbe harapó vámpír, a pepita potrohú méh vagy agerelyhajító, kezében egy óriási papírrepülővel (vagy ő kisebb, mint egy papírrepülő?). Asszociálhatunk az egyik tárgyra, a másikra, arra, amit a viszonyuk kifejez, vagy valami nagyon hasonló, de elvontabb dologra. Összességében talán kevésbé egyértelműek ezek a képek, mint a szavak, és a Fedőnevek - Képekkelben (ezért a ragozásért lehet, a magyartanárom is felképekkelt volna) pont ez a kihívás.
Fontos összehasonlítási alap, hogy az alapjátékban tetszőleges leosztás mellett lehet Harry Pottert mondani úgy, hogy legyen értelme. Kipróbáltuk, és működött. A "Roxfort" volt a szavam, és triviális megoldásnak tűnt a bányászlámpát tartó bagoly és a vasúti sínen füstölögve sikló autó - nekem legalábbis. De kiderült, hogy van egy porszívón lovagló boszorkány az egyik képen - akit én a porszívó árnyékának néztem felülről -, így azt a kört buktuk. De sikerült visszahozni az állást a "madárház - 3": kettévágott lakótelepi épület + megasztár-papagáj + szárnyas malacperselykombóval.
A játék természetesen kombinálható az eredeti, "szavas" Fedőnevekkel, és így is másféle élményt nyújt. Első nekifutásra - bármilyen nevetségesen hangzik is - nehéz összekötni őket. Könnyű beleesni abba a hibába, hogy csak a képeket nézegetem, és elsiklok egy értelmes kapcsolat vagy egy veszélyesebb szó (ellenfél ügynöke, bérgyilkos) felett, illetve fordítva.
Emellett megjelenik egy új játékmód, a "bérgyilkosos befejezés". Egyszerű, olyan, mint a biliárd. Miután a csapat megtalálta a saját ügynökeit, "el kell tennie a feketét", vagyis meg kell találniuk a bérgyilkost is. Ez a mód természetesen az alapjátékkal is játszható…
Játékostól: | 2 fő |
Játékosig: | 8 fő |
Kortól: | 10 év |
Korig: | 99 év |
Nem: | Mindkét nem részére |
Játékidő: | 30perc |